2008. május 21.

3 óra

Ma 3-kor keltem álmos vagyok és minden más. Nincsenek gondolatok az agyamban. Csak annyi hogy az emberek tényleg nem normálisak és az emberi hülyeség határtalan.

Ezt a videót tegnap találtam, klasszikus:




Mi a bakfitty?

„Honnan ered a bakfitty szavunk?”

A bakfitty egyrészt ’bukfencet’, másrészt ’semmiséget’ jelent.

A népi bakfincál, bakfincozik (’bukfencezik’) alakból vonódhatott el. Ezek a szavak a bak és a régi fincál, fincároz (’ugrabugrál’) elemekből állnak össze, azaz eredetileg a bakkecske ugrándozását jelentették.

Ezt erősíti a bukfenc olyan népnyelvi szinonimái is, mint például a kecskebucska.

A bakfitty -fitty utótagja talán a ’fitty’, ’fitying’, ’fityisz’ rokonságába tartozik, s innen érthető a fenti második jelentés. A fitty hangutánzó szó, az ujjpattintást imitálja, és a mozdulat tulajdonképpen a lekicsinylés jele.

1 megjegyzés:

Adam írta...

Akkor ma sem történt semmi újdonság:) Megnéztem a videókat, már nagyon régen hallottam Hofi hangját :)